Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op katten.startpagina.nl

Verschrompelde nier....

Anja Plugge
15 Mrt, 2010 16:16

Na Kobito met zijn EGC is het (na een tijdje) weer de beurt aan Delphi….

Het is tijden lang prima gegaan met Delphi… tot een paar weken geleden, ik vond dat ze beetje teveel aan het afvallen was. Dus met haar naar de dierenarts. Die vond haar hartslag te hoog (toen Delphi 2 was constateerde mijn toenmalige da hartritmestoornissen en omdat ze een Maine Coon was, was hij natuurlijk op zijn hoede, dus Delphi aan de medicijnen, nu bijna 3 jaar geleden vertelde mijn nieuwe dierenarts en een arts in Utrecht dat er met haar hart niets aan de hand was….even als achtergrond) en nu moest ik weer met haar een hartecho laten maken. Dat heb ik afgelopen vrijdag laten doen bij het dierenechocentrum in Heinenoord. Ik weet niet of iemand van jullie het kent, maar de dierenarts daar is echt super. Zij constateerde ook dat er met Delphi's hart niets mis is… nu had de eigen dierenarts ook haar nierwaarden gecontroleerd en vond die te hoog, creatine was 174 en ureum moet ik jullie even schuldig blijven. De da in Heinenoord vond de waarden nog meevallen en wilde graag nog even verder kijken. Ze stelde voor kosteloos een echo van haar nieren te laten maken. En toen bleek dat 1 nier helemaal verschrompeld is en de ander is veel groter geworden om te compenseren voor de ander. Ze adviseerde me om zsm een urine onderzoek te laten doen. Dus ik vanmorgen de reguliere da gebeld, mag ik Delphi morgenochtend brengen, want de urine moet steriel worden afgenomen, dus de da gaat het doen en ze gaan nog wat bloed afnemen voor nadere onderzoeken…..en kan ik haar aan het einde van de dag weer ophalen. Arm meisje….

Wordt vervolgd….

Anja

Kiara, Tigger, Delphi en Kobito

Bewerkt 22 Mrt, 2010 12:48
Yvon3
15 Mrt, 2010 17:38

Heel veel sterkte morgen,voor jullie allebei,ik hoop op goede berichten.

Tink
15 Mrt, 2010 19:30

Ook vanaf hier heel veel sterkte gewenst voor morgen…

Dicky
16 Mrt, 2010 11:46

Oei wat een zorgen.

Heel veel sterkte vandaag.

Anja Plugge
16 Mrt, 2010 12:00

Goedemiddag (bijna)…. dank jullie wel voor de reacties! Mijn vriend heeft haar vanmorgen naar de dierenarts gebracht, ik ga haar einde van de dag weer ophalen. En dan weten we natuurlijk nog niet veel, alles wordt opgestuurd naar Utrecht…. ik hoop maar dat de uitslag er snel is, weet ik waar we aan toe zijn en wat we kunnen doen….ze ging met frisse tegenzin mee, de derde keer in 3 weken dat mandje in, jakkie!

Anja

juliander
16 Mrt, 2010 12:37

Wat een vervelende situatie zeg, ik zal voor jullie duimen. Sterkte.

Anja Plugge
16 Mrt, 2010 15:45

Heb net de dierenarts gebeld of ik Delphi zo al zou kunnen ophalen… nee, dus. Ze blijkt tot nu toe te weinig urine in haar blaas te hebben om af te nemen. Ze ligt nu aan een infuus met vocht in de hoop dat ze dat opneemt. En dat ze alsnog urine kunnen afnemen. Anders moet ze een nachtje blijven. Arm meisje, Vind het zo sneu allemaal voor haar. Gevolg is natuurlijk dat ik me ook steeds meer zorgen ga maken….

Anja

Tink
16 Mrt, 2010 15:51

Ach arm meiske…

Logisch dat je je nu nog meer zorgen gaat maken. Maar probeer rustig te blijven, ook voor Delphi. Tenslotte is ze bij de DA in goede handen.

(Maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan;))

Heel veel sterkte hoor…

Yvon3
16 Mrt, 2010 16:58

O jee,duurt het nog een dag langer ook,is niet leuk,ik snap het.

En je lieve diertje niet thuis vannacht,maar niet de hoop verliezen hoor,komt vast goed!

Sterkte hoor!

Anja Plugge
17 Mrt, 2010 08:47

Goedemorgen allemaal,

Delphi heeft de nacht bij de dierenarts doorgebracht… ik heb ze net gesproken. Gisteravond laat is het eindelijk gelukt om wat urine af te nemen, dat is meteen opgestuurd. Nu wil de dierenarts toch ook nog wat meer urine afnemen om zelf ook wat onderzoek te doen. Gisteravond was het te weinig om dus en wat op te sturen en wat te houden voor eigen onderzoek. Dus houden ze Delphi nog even in de hoop dat ze vandaag daar nog even op de bak wil plassen.

Kan ze eindelijk naar huis… Wordt dus nog steeds vervolgd!

Anja